تبلیغات
KHAKRIZ313.IR - آیت‌الله "سیداحمد علم‌الهدی"...
KHAKRIZ313.IR
نزدیک‌ترین نقطه به دشمن . . .


ابزار و قالب وبلاگ

نظر شما در خصوص پایگاه اینترنتی خاکریز چیست؟








وصیت شهدا
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
پخش زنده حرم حدیث موضوعی
روزشمار غدیر مهدویت امام زمان (عج)
پیج رنک گوگل

"دولت در بیانیه ی خود اعلام کرده، این سند برای ما الزام آور نیست، گاهی اوقات، بعضی حرف‌هایی که آقایان می‌زنند، شعور مردم را زیر سؤال می‌برند، درک مردم را مسئله‌دار می‌دانند، یعنی چه الزام آور نیست؟ دیوان عدالت اداری با استفاده از ماده ی 170 قانون اساسی، این سند را ابطال کند"

در جلسه رأی اعتماد آقای وزیر آموزش‌وپرورش، آقای دانش آشتیانی، در آن جلسه که در مجلس آمد و اظهار کرد، در آن اظهاراتش در جلسه رأی اعتمادش گفت جمهوری اسلامی ایران به سند 2030 تعهد داده است، برنامه‌ای که ایشان برای مجلس داد تا رأی اعتماد بگیرد، بند چهار بخش چهارم برنامه خودش نوشت، «تدوین و تصویب قانون آموزش‌وپرورش بر اساس سند 2030»، این را آقای وزیر آموزش‌وپرورش نوشت.

به گزارش خاکریز، حضرت آیت‌الله "سیداحمد علم‌الهدی" ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 12 خرداد ماه در حرم امام رضا(علیه‌السلام) با اشاره به ایام رحلت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) اظهار کرد: امام بزرگوار وجود مقدسی است. سالروز رحلتش برای ما حادث شدن یک داغ است و در هر سالی به مناسبت یادآوری عظمت امام، ملت ما بدانند چه وجودی را ازدست‌داده اند. اصولاً هر چه می‌گذرد، پرده‌های تازه‌تری از چهره ی علمی، عظمت و موقعیت امام کنار زده می‌شود. ایشان ادامه داد: امام یک رهبر انقلابی و سیاسی نبود که فقط نظام شاهنشاهی را به هم بزند و شاه را از این مملکت بیرون کند و یک نظام به نام نظام جمهوری اسلامی تشکیل دهد، اصل حرکت امام در تحقق انقلابش، یک تحول عظیم جهانی است؛.اینی که امام، انقلاب مقدس اسلامی و نهضتش را در پاییز سال 41 آغاز کرد و این حرکت منجر به تشکیل یک نظام حکومتی شد، آن روز دنیا به دو بلوک تقسیم‌شده بود، بلوک سوسیالیسم و بلوک لیبرالیسم...

آیت‌الله علم‌الهدی، به پیدایش دو تفکر در پی انقلاب صنعتی اشاره و عنوان کرد: پیدایش مدرنیته، دو نوع تفکر بر اساس ماده‌پرستی تشکیل داده بود و قدرت دنیا بین این دو قدرت تقسیم‌شده بود، یک عده پیرو مکتب سوسیالیسم و یک عده پیرو مکتب لیبرالیسم سیاسی و اقتصادی، جنگ سردی بین خودشان برقرار بود. درباره سیادت و آقایی دنیا که هرکدام درصدد بودند تا رهبری کل جهان را به دست بگیرند، آنی که در این دو اندیشه و دو بلوک قطعی بود، مسئله ی انزوای دین از عرصه ی زندگی بشر، سیاست و مدیریت دنیا بود. ایشان افزود: در بلوک شرق، سوسیالیست دین را افیون ملت می‌پنداشت و در بلوک غرب، دین را مانع رشد و توسعه ی ملت‌ها می دانست. یعنی مبنای قدرت و سیاست این دو بلوک و مبنای ایدئولوژی این دو بلوک این بود که دین نباید باشد. کاری که امام کرد این بود که امام در بین این دو بلوک قیام کرد و دین را از زندان حسینیه‌ها، از چهاردیواری معبدها دین را بیرون آورد و به عنوان برهم زننده ی معادلات بین‌المللی، دین را بر سیاست های دنیا حاکم کرد. 

آیت‌الله علم‌الهدی، با بیان این که ارائه ی راه نجات‌بخش دنیا از جنایات و دیکتاتوری مدرنیسم، اصلی ترین کار امام بود، خاطرنشان کرد: اسلام به مردم خسته ی دنیا که از جنایت ها و دیکتاتوری های سوسیالیست به تنگ آمده بودند و از آدم‌فروشی‌های لیبرالیست خسته شده بودند، به دنیا گفت هم سوسیالیست و هم لیبرالیست دو نسخه ی انحرافی است و نسخه ی نجات‌بخش شما در عرصه ی سیاست و مدیریت جهانی، دست دین هست و دین اگر مدیریت شما را به دست بگیرد، نجات پیدا می‌کنید، اصل کار و برنامه امام بود. ایشان با انتقاد از روند فراموشی تحول سازی امام از سوی نخبگان سیاسی داخلی، تصریح کرد: متأسفیم امامی که مؤسس یک اندیشه بود، امامی که لحظه‌به‌لحظه دنیا او را بیشتر می‌شناسد، در داخل کشور و مملکت خود ما، امام به وسیله ی نخبگان سیاسی ما، هم امام فراموش شود و هم تحول سازی امام در دنیا فراموش شود. ما از این ناراحتیم. دنیا امام را شناخته به دنبال امام راه افتاده، بیداری جهانی و بیداری اسلامی در دنیا راه افتاده، اما از داخل جامعه و نظام ما، یک عده نخبگان سیاسی امام را فراموش کنند، خیال کنند امام یک دولت را راه انداخت، آن دولت امروز دست آنان افتاده، بیشتر ببرند، بیشتر بخورند و بیشتر بچاپند.

نماینده ی ولی فقیه ادامه داد: تحول سازی امام را فراموش کنند و بعد حتی تز امام هم یادشان برود، یعنی بخواهند جامعه ما را برگردانند. نظام انقلاب ما را برگردانند به همان بستری که امام از دل آن بستر ما را نجات داد و بخواهند به آنجا برگردانند. این سند 2030 چنین اثری دارد. این سند تحت عنوان "توسعه ی پایدار" سازمان ملل به همه ی دنیا دیکته کرده، از 2015 یعنی سال 1394 این سند را همه دنیا باید بپذیرند. کشورها قبول کنند، موادش را تا سال 2030 اجرا کنند، تا طی 15 سال، تمام دنیا تحت یکنواختی، یکسانی و برابری از نظر فرهنگی دربیایند، این سند 2030 است. ایشان با بیان این که این سند با مبنای فکری، اصول اعتقادی و ارزش‌های دینی منافات دارد، خاطرنشان کرد: ریشه ی این سند آمریکایی است، و لو در سازمان ملل تنظیم‌شده. در سال 92 در همایشی که در دوحه ی قطر بود، زن اوباما تمام جزئیات این سند را در همایشی در دوحه ی قطر افشا کرد که آنان دارند این برنامه‌ریزی را می‌کنند و بعد در سال 2015 در سازمان ملل تنظیم شد، بحث ما این نیست که در این سند کدام ماده با دین می‌سازد و کدام ماده با دین نمی‌سازد، بحث ما در اصل این سند است که با مبنای فکری، اصول اعتقادی و ارزش‌های دینی ما منافات دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی، با تأکید بر این که تدوین این سند برای تحقق حاکمیت آمریکا برجهان است، گفت: اصل سند در راستای جهانی‌سازی با ریاست، سیادت و حاکمیت آمریکا است. این اصل سند است، یعنی کشورهای دنیا را جمع کردند در سپتامبر 2015 یعنی شهریور 1394 که در سازمان ملل در این اجلاس شرکت کنند و در این اجلاس بنشینند و این سند را امضا کنند. این سند 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی جهت این که همه ی کشورها اقدام عملی کنند برای تحقق حکومت یکپارچه در تمام دنیا. بر طبق کدام اصول و قوانین؟ اصول و قوانینی که در سازمان ملل، با نظر سردمداران  آمریکایی و اروپایی بر مبنای اصول ارزشی غرب تنظیم‌شده، این اصل سند است. ایشان افزود: ابتدای سند، در بیانیه‌اش هم همین را می‌نویسد. در ماده ی پنج هم همین را می‌نویسد، می‌گوید: این سند برای تشکیل حکومت جهانی است و کسانی که این سند را امضا می‌کنند، شهروند جهانی هستند. یعنی چه؟ شما می‌گویید فلان کس شهروند ایرانی است، یعنی سرزمینش ایران است، تابع حکومت و نظام ایران است، اینها می‌گویند شهروند جهانی، یعنی تصریح می کند در این سند، کسانی که سند را امضا کردند، شهروند جهانی هستند، یعنی تمام جهان تحت یک حکومت در بیاید، حکومتی که اصول، مبانی و ارزش‌هایش این است.

امام جمعه ی مشهد مقدس، با بیان این که قسمت آموزش‌وپرورش سند 2030 در تعارض صریح با مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: اصول ارزش‌هایش در حوزه ی اقتصاد به ‌جای خود محفوظ، در سایر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، در سه اصل برنامه‌ای با عنوان توسعه ی پایدار جهانی دادند که در مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی پیش برود که در مسائل اجتماعی، یک بخشش فرهنگ و آموزش ‌و پرورش را هم شامل می‌شود. آنی که از نظر مواد تعارض کاملاً صریح با مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و احکام الهی ما دارد، قسمت آموزش ‌و پرورش است. ایشان افزود: دو کلمه در این سند گفته ‌شده. یک کلمه "فراگیر" و یک کلمه "عادلانه". مقصود از عادلانه یعنی برابری، تفسیر می کند به برابر، در آموزش می‌گویند: "آموزش در این کشورهایی که سند را امضا می‌کنند، باید فراگیر و آزاد باشد". یعنی مدرسه، تحصیلات و مسائل آموزشی و برنامه‌ریزی آموزشی، به طور آزاد باید برای هر کسی انجام بگیرد و تصریح می کند: "مخصوصاً برای اقلیت‌ها". اقلیت‌ها در هر نوع برنامه ی آموزشی آزادند. اقلیت را هم تنها اقلیت دینی نمی داند. اقلیت را تفسیر می‌کند به اقلیت دینی، سیاسی، فکری، مذهبی و اقلیت جنسی.

نماینده ی ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یک نکته ی دیگری که در این مسئله ی فراگیر و عادلانه تصریح می‌کنند، می‌گویند در آموزش، باید برای دانش‌آموزان آموزش جنسی باشد، آن‌هم با قید برابری. یعنی به هر شکلی که خواستند، دانش‌آموز را آموزش جنسی بدهند. در هر مسیری که خواستند دانش‌آموز را آموزش جنسی بدهند. در پیوست این سند رسماً تصریح می کند که دانش‌آموزان، به خاطر همجنس بازی و گرایش های جنسی و خود ارضایی نباید با خشونت برخورد شود، نه با زبان و نه با عمل و حتی یونسکو اعلام کرده، اگر بعضی کشورها با همجنس بازی موافق نیستند، خودمان برای همجنس بازان مدرسه می‌سازیم. ایشان ادامه داد: این سند 2030. این سند را نمایندگان کشور ما در شهریور 1394 رفتند و امضا کردند و تعهد دادند. ما نمی‌خواهیم بگوئیم خدایی نکرده آنان می‌دانستند، عالمأ و عامداً این کار را کردند. این ها آدم‌های مسلمانی هستند، ممکن است در بینش های سیاسی زاویه داشته باشند، اما در اصل دین‌داری آنان جای بحث نیست. آنان مسلمان و شیعه اند. به ائمه و اهل بیت(علیهم السلام) معتقدند. روز ماه رمضان نمی‌توانیم کسی را متهم به بی‌دینی کنیم. شاید اشتباه کردند و توجه نداشتند. شاید این ها با نظر دیگری در این اجلاس شرکت کردند و بعد با جریان دیگری روبرو شدند و نسنجیده مطلب را امضا کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی، با بیان این که بیان شفاهی موضوعی در جلسه‌ای عمومی، موارد امضا شدن سند را تغییر نمی‌دهد، تصریح کرد: البته مقداری توجه داشتند که بعضی از این مواد، با مبانی دینی ما سازگار نیست، با خود سندهای بالادستی ما در آموزش ‌و پرورش، از قبیل سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش نمی‌سازد، لذا در آنجا آقای وزیر آموزش ‌و پرورش وقت، جناب آقای دکتر فانی سخنرانی می کند و می‌گوید: "ما به سلسله موادی که در این سند با اولویت‌های انقلابی، دینی، مردمی و ملی ما سازگار نیست، به آن‌ها تعهد نمی‌دهیم". این را در جلسه ی عمومی می‌گوید و در صحن عمومی با نوشته ارائه می کند، اما سند است برادران، این سند امضا شده است. این که در جلسه ی عمومی چیزی بگویند، متن سند را عوض نمی‌کند. ایشان ابراز کرد: بعد هم آقا گفته در زمانی که امضا کردیم، عین همین مطلب را به عنوان یادداشت زیر امضای خودم نوشتم. آخرین ماده ی این سند این است که امضاکنندگان این سند تعهد می‌دهند به تمام مواد این سند عمل کنند، در ماده ی پنج این سند می‌گوید: "سطوح مختلف توسعه ی ملی به همه ی کشورها مربوط می‌شود. تفاوتی میان کشورهای توسعه‌ یافته و در حال توسعه وجود ندارد. اهداف یاد شده منسجم و جدایی‌ ناپذیرند". این در ماده ی پنج است. شما چطور قید تحفظ می‌کنید. زیر امضایتان چیزی می‌نویسید که با اصول این سند در تضاد است. این یادداشت زیر امضا که بر ضد اصول سند است ارزشی ندارد.

امام جمعه ی مشهد مقدس افزود: این را گفتند قید تحفظ. معاون اول آقای رئیس جمهور، نامه‌ای نوشته خدمت مقام معظم رهبری. یک رونوشت برای بنده، مراجع تقلید و نمایندگان ولی فقیه نوشتند که در آنجا گزارش وزارت خارجه این است که: "این سند با قید تحفظ امضاشده است". قید تحفظش همین است که آقای رئیس آموزش ‌و پرورش، در صحن علنی، این قید تحفظ را قرائت کرد که حرف زدن غیر متن سند است. بعد از امضا کردن هم زیر امضا این را نوشته، نه آن حرف زدن و نه آن امضا، در حالی که با اصل سند تعارض دارد، وقتی اصل سند را امضا کرد، از نظر حقوقی هیچ ارزشی ندارد. ایشان با بیان این که اضافه کردن یک یادداشت زیر امضای تعهد، هیچ نقشی در اجرای آن ندارد، اظهار کرد: در کنوانسیون حقوق کودک که قید تحفظ ما را پذیرفتند و در متن سند آوردند، در موضع اجرا، وقتی می‌خواستیم مواد غیر شرعی‌اش را اجرا نکنیم، دولت آلمان اعتراض کرد و گفت شما به طور کلی نوشتید هر چه مخالف قوانین ما بود. کلی فایده‌ای ندارد. شما هر کاری بخواهید نکنید می‌گویید خلاف قوانین ما هست. شما ننوشتید چه چیزها، چه اصول و چه بندهایی را قبول ندارید. باید اینطوری می‌نوشتید. آلمان به کنوانسیون حقوق کودک ما در قید تحفظ این اعتراض را کرد، چه برسد به اینجا که در متن سند هم نیامده، فقط حرفش را زده اند، این حرف را تنها زیر امضایشان یک جمله نوشته اند به عنوان یادداشت، این نقشی ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: دولت در بیانیه ی خود اعلام کرده، این سند برای ما الزام آور نیست، گاهی اوقات، بعضی حرف‌هایی که آقایان می‌زنند، شعور مردم را زیر سؤال می‌برند. درک مردم را مسئله‌دار می‌دانند، یعنی چه الزام آور نیست؟ در جلسه رأی اعتماد آقای وزیر آموزش ‌و پرورش، آقای دانش آشتیانی، در آن جلسه که در مجلس آمد و اظهار کرد، در آن اظهاراتش در جلسه ی رأی اعتمادش گفت: جمهوری اسلامی ایران به سند 2030 تعهد داده است. برنامه‌ای که ایشان برای مجلس داد تا رأی اعتماد بگیرد، بند چهار بخش چهارم برنامه خودش نوشت، "تدوین و تصویب قانون آموزش ‌و پرورش بر اساس سند 2030" این را آقای وزیر آموزش ‌و پرورش نوشت. در جلسه رأی اعتماد وزیر، تعهد بودن سند را پذیرفتید، امروز می‌گویید تعهد نیست!؟

آقای رئیس مجلس می فرمایند: این سند شکلی اشکالی ندارد، نباید بیاید در مجلس. وقتی آقای وزیر آموزش ‌و پرورش می‌گوید این سند تعهد است، ما تعهد دادیم، اصل 77  قانون اساسی می‌گوید: "در تمام معاهدات بین‌المللی که دولت امضا می کند، باید مجلس تصویب کند"، چطوری از نظر شکلی نباید به مجلس بیاید؟ آن روزی که آقای وزیر آمد به او رأی اعتماد دادید، رسماً گفت به سند 2030 تعهد دادیم، آنجا کسی اعتراض نکرد، نگفت این تعهد نیست، نگفت این بیانیه است، همه قبول کردید و به این آقا هم اعتماد کردید، حالا می‌گویید این تعهد نیست؟

ببینید عزیزان، ما در جامعه‌ای که این همه شهید دادیم، جامعه‌ای که این همه خانواده شهید هست، جامعه‌ای که مردم آن بیدار و هوشیارند. هر دو سال و یک سال میریزند کنار صندوق‌ها و مشارکت بی نظیر می‌کنند، در 22 بهمن، همه سال حضور جدی خودشان را با این عظمت و جدیت اعلام می‌کنند. در عرصه ی نظام، مقابل چشم این مردم، این قضایا صورت بگیرد، اگر ما رهبر بیداری نداشته باشیم که این‌جور وقت‌ها مچ‌گیری کند، چه به سر ما می‌آید و با ما چه خواهند کرد؟

می‌گویند یا باید شورای انقلاب فرهنگی سند را ابطال کند، یا مجلس سند را ابطال کند. در شورای انقلاب فرهنگی بیایند صحبتی بکنند، کسی چیزی بگوید، یک کسی رد کند و در نهایت طوری رأی بدهند، یا در مجلس هم باید با یک رأی‌گیری حساب‌شده و دیکته شده، بخواهند قضیه را تمام کنند، این تمام نمی‌شود. این قضیه از وظایف قوه ی قضاییه است. طبق اصل قانون اساسی، قانون اساسی اصل 170 می‌گوید: اگر دولت مصوبه، معاهده و قراردادی انجام داد که برخلاف قانون اساسی بود، دیوان عدالت اداری می تواند آن را ابطال کند و ما امیدواریم با شخصیت باهمیّت غیرتمند دینی تحت ریاست عالیه ی قوه ی قضاییه "جناب آیت‌الله آملی لاریجانی" ایشان با همت و قدرت وارد عرصه بشوند، دیوان عدالت اداری با استفاده از این فرصت و ماده ی 170 قانون اساسی، این سند را ابطال کند. "تکبیر"

همانطور که عرض کردم، گذشته از محتوای سند، اصل سند با مبانی ما سازگار نیست. ما جهانی‌سازی را قبول داریم که مسلمانان اول بیدار شوند، دنیا بیدار شود، ریشه ی استکبار را بکنند، وجود اقدس صاحب و آقای ما از پس پرده ی غیبت بیرون بیایند و با قرآن جهانی‌سازی کنند. ما این جهانی‌سازی را قبول داریم، نه این که یک‌مشت عناصر ماده‌پرست شیطانی پوسیده مغز مستکبر در آمریکا و اروپا، بنشینند برای ما سند تنظیم کنند، یک عده عزیزان ما هم ندانسته آن را امضا کنند و ما از جهانی‌سازی مهدی(عجل الله فرجه) دست‌برداریم. مگر این ملت از این دست برمیدارند؟ بچه های این مردم روی پیشانی بند خود نوشتند "یا مهدی(عجل الله فرجه) ادرکنی" و به میدان مین رفتند. مگر از جهانی‌سازی مهدی(عجل الله فرجه) دست برمی‌دارند که یک جهانی‌سازی دیگر بیاید جلوی ما و سندش هم امضا شود؟

امیدواریم خداوند متعال به عزیزان مسؤول ما، بینش مسؤولانه ای عنایت کند که خون شهدا و عظمت امام بزرگوار را در همه ی مدیریت‌ها و در همه ی سیاستگذاری ها و برنامه‌ریزی‌ها در نظر بگیرند و خداوند عزیزان مسؤول ما را، از لغزش‌هایی که نسل و جوانان ما را به لبه ی پرتگاه می‌برد، محافظت بفرماید.
*پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیداحمد علم‌الهدی


برچسب ها : آیت الله علم الهدی ,  سند 2030 , 
نوشته شده توسط : قرارگاه جهاد فرهنگی، طبقه بندی شده در :سیاسی ,